مزایا و معایب صفحه کابینت مارمونایت

مارمونایت (MARMONITE) یکی از انواع سنگ های مصنوعی که تنها با یک تفاوت کوچک، شباهت زیادی به سنگ کورین دارد را می توان سنگ مارمونایت معرفی کرد. در این مقاله میخواهیم به طور خلاصه به معرفی سنگ مصنوعی مارمونایت و ویژگی ها و مزایا و معایب این صفحه کابینت بپردازیم. سنگ مارمونایت ساخته شده از مواد اصلی کورین و کوارتز است ، به همین دلیل هم خواص سنگ کورین و هم خواص سنگ کوارتز را دارا میباشد. از طرفی به دلیل طرح ها و برجستگی سطحی، ظاهری مشابه سنگهای طبیعی دارد.
رویه کابینت مارمونایت از 11 میلی متر کورین و 1 میلی متر کوارتز در قسمت بالایی این محصول ساخته شده است. به گفته ی سازنده، در تولید این محصول از ماشین آلات آلمانی استفاده شده است.

کاربرد سنگ مارمونایت و سایر سنگ های مصنوعی مثل سنگ کورین و سنگ کوارتز، تفاوتی نمی کند و همگی در دسته هایی مثل دسته های زیر کاربرد دارند: صفحه روی کابینت آشپزخانه، صفحه روی جزیره آشپزخانه، روشویی کابینتی، سرویس بهداشتی، میز اطلاعات و منشی، سینک ظرفشویی و روشویی میز کار در رستوران ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها.

مارمونایت در مقایسه با کورین و کوارتز:

مارمونایت ها از نظر قیمت با کورین ها و کوارتزهای گران قیمت ایرانی برابری می کنند. بنابراین نمی توانیم آنها را به عنوان سنگ های ارزان قیمت معرفی کنیم. مارمونایت سنگی گران قیمت است که بیشتر در خانه های مجلل ایرانی استفاده می شود. زیبایی خیره کننده ای دارد و تنوع طرح ها در آن بسیار زیاد است. در حالی که در شرایط اقتصادی ایران، برندهای خارجی در بازار کمیاب هستند، برند مارمونایت با قیمت ارزان‌تر خود توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

با وجود این، مارمونایت نیز عاری از عیب نیست و مانند هر ماده دیگری دارای مزایا و معایب است. در ادامه بیشتر به مزایا و مشکلات و معایب مارمونایت اشاره خواهیم کرد.

مزایای صفحه کابینت مارمونایت

●بسیار مقاوم و مستحکم: رویه مارمونایت از سنگ کوارتز ساخته شده است. کوارتز از سیلیس ساخته شده است که پس از الماس سخت ترین ماده در جهان است. به همین دلیل سطح سنگ مارمونایت بسیار سخت و مقاوم در برابر ضربه است، و به سختی خراش بر می دارد.
●نگهداری آسان: حفظ و نگهداری رنگ تیره سنگ کورین گاهی اوقات مشکل ساز است. اما مراقبت و تمیز کردن سنگ مارمونایت و کوارتز آسان است، چه رنگ آن تیره باشد و چه روشن.

●مقاوم در برابر مواد شیمیایی: سطح پنل مارمونایت در برابر ۹۹ درصد مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم است. برای همین نگه داری و تمیز کردن آن راحت می باشد.
●سایز مناسب: صفحه کابینت و جزیره صفحات مارمونایت در دو سایز تولید می شوند. ابعاد ۷۶ در ۳۶۸ سانتیمتر که مناسب صفحه روی کابینت است.
●سهولت اجرا: یکی از اساسی ترین مشکلات سنگ کوارتز، نبود نصاب ماهر برای آن است. این مشکل در نصب مارمونایت وجود ندارد و شما می توانید با کمترین هزینه آن را در خانه و کابینت خود نصب کنید.
●مقاوم در برابر رطوبت: صفحه کابینت مارمونایت ضد آب است و در برابر رطوبت و بخار مقاوم است.

معایب صفحه کابینت مارمونایت

●ترمیم ناپذیری مارمونایت: لایه رویی کوارتز باعث می شود که سنگ در صورت خراش قابل تعمیر نباشد. بنابراین اگر سنگ مارمونایت دچار ساییدگی و ترک خوردگی شود، محل تجمع آلودگی خواهد بود و سطح سنگ دیگر بهداشتی محسوب نمی شود.
●عدم اجرای یکپارچه: از جمله ضعف هایی که برای سنگ مارمونایت بیان شده است، درز دار بودن این صفحه سنگی است که مانند متریال کورین نمی توان آن را به صورت یک تکه اجرا کرد. دلیل این امر را لایه بالایی کوارتز دانسته اند که اگرچه مارمونایت را سخت تر کرده است، اما امکان اجرای صاف و بدون درز را در این سنگ از بین برده است. با این حال، مزایای مارمونایت آنقدر زیاد است که به راحتی می توان از معایب مارمونایت چشم پوشی کرد.
نتیجه می گیریم:
درنتیجه متوجه می شویم متریال مارمونایت از لحاظ کیفیت، مقاومت، تنوع رنگ و رگه، تنوع سایز خیلی بهتر و مطرح تر از کورین است. به خصوص کورین های ایرانی.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 0 / 5. 0